torsdag 29 november 2007

The Sign

Yes, Yes! Bosse!
Nu på lördag (1/12) är det invigning på Varbergs nya skateboardinghall och med Senap nosebluntandes på skylten så kan det inte vara annat än en kvalitets facilitet.


Wordemup! Vi syns på lördag!

onsdag 28 november 2007

Tricktips

Backside crail is his game, Stefan is his name!
Yeah dunisar! Stefan Toth bjussar på ett tricktips och inte vilket trick som helst..

Backside crailslide
1, dra upp sportsockarna till max.
2, ladda upp bra med fart och tänk att du ska göra en bs-tailslide
3, precis i det ögonblick du tror att du ska lägga upp en back tail, intalar du dig att du ska göra en back crail
4,reptilsnabbt får du därför krypa ihop lite å slänga fram din crailarm till nosen.
5, här efter får man tänka på att ha en stadig fot på tailen. problemet är att man lätt kan får felvikt å därför blir det bara skit av alltihop
6, känner du att du får in pressen är det bara å stå på!! finns inget bättre än det rätta stalet/pressen på tailen. har man tur kan man efter en väl utförd sånhär känna doften av bränd plywood/masonite eller hjulen på din skate.
7. nu är det bara att njuta vidare till nästa trick.
8. glöm inte att julkalendern börjar på lördag.


Foto: John McMillen
(John kan vi få bekräftelse på att fakie benihana verkligen heter benibongo?)

lördag 3 november 2007

Jerk-Unit

PTNC bjussar på några klipp från världens halaste skateboringhall Chill Skatpark i Mölnlycke. Fett så!


Untitled from PTNC SHOP on Vimeo.

onsdag 31 oktober 2007

Tjernobyl Plaza R.I.P








Fler bilder av misären HÄR och HÄR

tisdag 30 oktober 2007

Tjernobyl Plaza R.I.P

Det är med djup sorg i hjärtat som jag tyvärr måste meddela att Tjernobyl Plaza inte längre finns kvar hos oss. Där dess smootha hårda ljusgråa yta en gång brett ut sig finns nu bara mjuk kladdig lera och ett stort hål som går ljupt ner i skatenörd-själen.
Släng på en Al Green platta köp ett sexpack och gråt en skvätt.. det tänker jag göra.

Tjernobyl Plaza one love!

lördag 27 oktober 2007

The Jerk

The jerk store called...
Här kommer två smarriga klipp med the Boss Hogg of PTNC Skateshop som kommer slå upp portarna på Andra långgatan 35 i början av nästa år. Hela Göteborg säger YEAH!

Trenton makes the world takes press play änna!


Untitled from PTNC SHOP on Vimeo.

Ballin!!!


Untitled from PTNC SHOP on Vimeo.

måndag 22 oktober 2007

Tjernobyl Smarr

Tjernobyl Plaza smarr från Skull Flims.
Check and direct and let's begin!


Who's That Dippin' In The Opel?

Whoomp There It Is! SU double L A håller nu ner det i Vadstena med detta monster...


Gatan kommer aldrig bli sig lik igen. Så fort 22tums fälgarna är på så kommer du väl ner och hälsar på oss i GBG? Vi saknar dig änna!

tisdag 9 oktober 2007

Tjernobyl

Tjernobyl artikel i GP spana in den HÄR och GP TV HÄR

Mitt I Maten 2

Bwahahaha! Jag går av!
Några kids har gjort en uppföljare till Youtube hiten "Mitt i Maten". Helt sjukt bra! Keep it up rippers.

Mitt i Maten




Mitt i Maten 2